Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Vakantieplannen? Maak gebruik van de vakantieservice
Zo voorkomt u een overvolle brievenbus bij thuiskomst.

Veelgestelde vraag vragen hoe wat waarom

Abonnementen

Bekijk de actuele mogelijkheden via trouw.nl/abonneren of neem van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-19.00 uur contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088 – 0561 588.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan tijdens kantooruren de Klantenservice via 088 - 0561 588. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Zie onze abonnementsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstemails. In de eerste email staan uw inloggegevens vermeld. In de tweede email wordt aangegeven wanneer u uw eerste krant kunt verwachten.

Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van Trouw, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de start van uw actieabonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw welkomstcadeau kunt verwachten. Trouw controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u digitaal kunt lezen.

Met een Compleet-, Zaterdag Plus-, Langweekend- en Digitaal abonnement heeft u, waar dan ook ter wereld, toegang tot alle digitale producten van Trouw.

Met een Digitaal Basisabonnement kunt u onbeperkt artikelen lezen op de website Trouw.nl en in de ‘Trouw’ smartphone app. Daarnaast heeft u toegang tot de 'Trouw' Editie voor tablets. Het geeft u geen toegang tot Topics.nl de digitale versie van de papieren krant. Wilt u uw abonnement uitbreiden? Ga dan naar www.krant.nl/abonnementen/tr/.

Met een Zaterdag Paper Only-abonnement heeft u geen toegang tot onze digitale producten.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

Betaling

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om Trouw toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u € 3,05 euro korting op uw abonnementstarief per afschrijving. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Nadat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging binnen zeven werkdagen te verbeteren en wij nemen telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

Als abonnee mag u ervan uitgaan dat u elke dag keurig op tijd uw krant ontvangt. Daarom schuift de eerstvolgende betaling met een bezorgdag op bij het niet ontvangen van uw krant.  U krijgt direct toegang tot de digitale krant, klik hier om de krant te lezen. 

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. 

Log in met uw Trouw profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.


Hebt u nog vragen? Dan kunt u maandag tot en met vrijdag van 8.00-17.00 uur altijd even contact opnemen met onze Bezorgservice 088 – 0561 599. 

Uw krant bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt Trouw op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden voor de Waddeneilanden kunt u hieronder vinden.


Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
Vlieland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 13.00 uur.
Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088 – 0561 588.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak van een niet of te laat bezorgde krant een melding. Ook als u een verkeerde krant heeft ontvangen, verzoeken wij dit te melden.

Log in met uw profiel om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal. Direct na uw melding ontvangt u per email een bevestiging met alle informatie.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit, uw melding helpt ons bij het herstellen van een bezorgfout. Als u vaker klachten heeft, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan op korte termijn contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten meteen ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. 

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag tot en met zaterdag vanaf 6.00 u ’s ochtends al voor u klaar. 

Log in met uw Trouw profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Vakantieservice

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen.

In het buitenland dient u rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. Bovendien is Trouw afhankelijk van de postbezorging in het buitenland. Dat betekent dat we niet kunnen garanderen dat u uw krant altijd ontvangt.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice van Trouw.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak familie of vrienden blij met uw Trouw. Door tijdens uw vakantie de krant te laten bezorgen op hun adres.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice van Trouw.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Afhankelijk van uw abonnement kunt u een onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw PC, tablet of smartphone. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen!

Heeft u een abonnement met waarbij alleen de papieren krant leest, dan kunt u geen gebruik maken van deze service.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice van Trouw.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Nederland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt.

Vakantiebonnen zijn geldig tot drie maanden na uw laatste vakantiedag. Als u na deze drie maanden nog vakantiebonnen over heeft, dan kunt u deze ook bij ons niet meer inwisselen. U moet ze dus binnen drie maanden na uw laatste vakantiedag opmaken. De geldigheidsdatum staat op de bon.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice van Trouw.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u gebruik maken van onze Trouw vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie.

U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal Trouw digitaal blijven lezen.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice van Trouw.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd

  1. Ga naar www.trouw.nl
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik op ‘Digitale krant’ in de menubalk bovenaan.
  5. U krijgt de krant van vandaag te zien. Als u daar op klikt, kan het gebeuren dat er een scherm verschijnt met de vraag ‘Bent u abonnee? Meld u hier aan.’ Klik in dat geval op ‘Meld u hier aan’.
  6. De melding zal verdwijnen en de krant zal verschijnen. In sommige gevallen moet u uw inloggegevens nog éénmalig invullen voordat de krant verschijnt.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd. Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe dit precies in z’n werk gaat.

Op de meeste Apple toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de Trouw digitale krant-app.
  2. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  3. Tik op ‘Inloggen als abonnee’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Sluit het inlogscherm door op ‘Kiosk’ te tikken in de navigatiebalk onderaan.
  6. Tik op de krant om deze te downloaden.

Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de app ‘Trouw krant’.
  2. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.
  3. Tik op ‘Aanmelden’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Tik op de krant om deze te downloaden.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd. Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe dit precies in z’n werk gaat.

Op de meeste Apple toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de Trouw digitale krant-app.
  2. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  3. Tik op ‘Inloggen als abonnee’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Sluit het inlogscherm door op ‘Kiosk’ te tikken in de navigatiebalk onderaan.
  6. Tik op de krant om deze te downloaden.

Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de app ‘Trouw krant’.
  2. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.
  3. Tik op ‘Aanmelden’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Tik op de krant om deze te downloaden.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding aan te bevelen. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.

Indien u geen Nederlands bankrekeningnummer heeft kunt u een Digitaal Basisabonnement ook afsluiten met een creditcard, of via de App Store een abonnement aanschaffen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

Om altijd alle artikelen van Trouw te kunnen lezen dient u zich inloggen op de nieuwssite en in de app. Zonder abonnement hebt u geen toegang tot Trouw alle artikelen op de website en in de app. In de digitale editie voor tablets kunt u zonder abonnement geen artikelen lezen.

Heeft u al een abonnement?

Heeft u uw abonnement al gekoppeld aan uw Profiel? Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.trouw.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten.

Lukt het nog niet en heeft u wel uw abonnement gekoppeld aan uw Profiel?

Het is mogelijk dat de oude gegevens nog worden getoond door een instelling op uw computer. U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw in te loggen.

Bent u het wachtwoord vergeten?

Ga op trouw.nl, klik rechtsboven op 'Service' en kies 'Inloggen'. Rechtsonderaan kunt u klikken op 'Wachtwoord vergeten?'.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U heeft altijd de mogelijkheid om uw kranten te verwijderen. Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden.

Phone/iPad

Handmatig:

  1. Open de app.

  2. Ga naar ‘Mijn kranten’ in de navigatiebalk onderaan.

  3. Tik op ‘Bewerken’.

  4. Vink de kranten aan die u wilt verwijderen.

  5. Tik op het prullenmand-icoon linksboven.

Automatisch:

  1. Ga naar ‘Mijn kranten’ in de navigatiebalk onderaan.

  2. Tik rechtsbovenaan op het prullenmand-icoontje met pijlen.

  3. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

 

Android

Handmatig:

  1. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.

  2. Tik op ‘Mijn publicaties’.

  3. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes rechtsboven.

  4. Tik op ‘Selecteren’ of op ‘Alles selecteren’.

  5. Dan verschijnt het prullenmand-icoon rechts bovenaan.

  6. Tik  daarop.

Automatisch:

  1. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.

  2. Tik op ‘Service’.

  3. Tik op ‘Verwijder publicaties automatisch’.

  4. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Controleer of u bent ingelogd en of u uw abonneenummer heeft ingevuld in uw profiel. U kunt uw abonneenummer invullen in uw profiel als u ingelogd bent op www.trouw.nl.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.

Lukt het nog steeds niet? Scroll naar beneden voor de andere vragen over inloggen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m  zaterdag om 06:00 uur.

Op uw PC kunt u artikelen vanuit de digitale krant printen en opslaan, als volgt:

  1. Open de digitale krant.

  2. Open het artikel dat u wilt uitprinten/opslaan als tekstbestand door dubbel op de kop van het artikel te klikken.

  3. Klik op de knop ‘Print’ rechtsboven. Het artikel opent als PDF-bestand.

  4. Gebruikt u Internet Explorer, dan vindt u het menu om uit te printen en op te slaan door uw muis naar de onderkant van de pagina te bewegen. Gebruikt u Google Chrome of Mozilla Firefox dan vindt u het menu bovenaan de pagina.

 

U kunt de krant via uw App automatisch laten downloaden zodra de nieuwe krant beschikbaar is. Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt. Als volgt:

iPhone/iPad:

  1. Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.

  2. Tik op ‘Algemeen’.

  3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’.

  4. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.

  5. Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de Trouw digitale krant-app in.

Android:

  1. Open de digitale krant-app.

  2. Open het menu instellingen en ga naar ‘Service’.

  3. Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Publicatie
De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd. 

Gebruik op meerdere apparaten
U kunt op vijf apparaten tegelijkertijd inloggen om de digitale krant te downloaden.

Archief
Via de app kunt u de laatste 6 verschenen edities direct terugvinden. Via de app kunt u echter ook de kranten tot april 2017 terugvinden in het archief.

Navigeren
Tik op het driehoekje onderin of rechtsboven op het overzichtsicoon om snel alle pagina’s van de kranten te bekijken.

Bladeren
Swipe om door de krantenpagina’s te bladeren. Tik eenmaal op een artikel om het te openen.

Inzoomen
Zoom in door twee keer op een artikel te tikken of door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Navigeren 
Swipe of scroll om door een artikel te navigeren. Tik tweemaal op het artikel om een artikeloverzicht te tonen.

Foto’s bekijken
Sommige artikelen bevatten meerdere foto’s. Tik eenmaal op een foto om deze op groot formaat te bekijken. Swipe om de andere foto’s te bekijken.

Delen
Deel een artikel met andere abonnees via mail of social media. Tik op het deel-icoon in de rechterbovenhoek en kies hoe u het artikel wilt delen.

Bewaren
Plaats een bladwijzer bij een artikel, zodat dit artikel beschikbaar blijft. Tik op het sterretje in de rechterbovenhoek. U vindt het artikel bij ‘Bladwijzers’ op het openingsscherm.

Tekst grootte aanpassen
iOS: Open het artikel in tekstmodus door erop te tikken. Tik op de grote A boven het artikel om de tekst te vergroten, op de kleine A om de tekst te verkleinen.
Android: Open het artikel in tekstmodus door erop te tikken. Tik op de grote A boven het artikel om de tekst te vergroten, op de kleine A om de tekst te verkleinen.

Puzzels
Het is helaas niet mogelijk kruiswoordraadsels en andere puzzels digitaal in te vullen. U kunt de puzzels wel uitprinten via de website of via de app als uw toestel verbonden is met een printer.

Slotje
Gebruikers van Android apparaten zien geen slotje.
Er staat enkel een slotje vermeld als u gebruik maakt van een iPhone of iPad. Het slotje dat onder ‘Mijn kranten’ boven de digitale krant staat, betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Mijn profiel

Het in- en uitschrijven van nieuwsbrieven via e-mail gaat als volgt;
  1. Surf naar Trouw.nl, klik rechtsboven op ‘Menu’, kies voor ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. U keert automatisch terug naar de homepage.
  2. Klik wederom rechtsboven op ‘Menu’ en kies voor ‘Nieuwsbrieven’
  3. Kies voor welke nieuwsbrieven u zich wilt inschrijven of afmelden.
 
Het in- en uitschrijven voor pushberichten via de app gaat als volgt;
  1. Ga naar Service rechtsonderaan
  2. Met de schuifbalk kunt u de pushbericht aan en uit zetten
 
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.
 
Wilt u voortaan met een ander e-mailadres inloggen? U wijzigt het e-mailadres voor uw Persgroep profiel als volgt:
  1. Surf naar Trouw.nl, klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Inloggen’.
  2. Vul het oude e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn profiel'.
  5. Klik op ‘E-mailadres’.
  6. Vul het nieuwe e-mailadres en het oude wachtwoord van uw profiel in.
  7. Klik op de knop ‘Wijzigen’.
 
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.
 

 

Digitaal lezen met uw profiel
 

Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.trouw.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten.
 

Met dezelfde inlog kunt u direct gebruik maken van Topics.nl als dit binnen uw abonnementsvorm wordt aangeboden.
 

U kunt uw profiel als volgt aanmaken;

  1. Surf naar Trouw.nl, klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Inloggen’

  2. Op het volgende scherm kiest u voor ‘profiel aanmaken’

  3. Vul uw e-mailadres in en kies een wachtwoord. Klik op ‘Registreren’.

  4. U ontvangt een e-mail met een activatielink.

  5. Klik op de activatiemail in de e-mail en uw registratie is voltooid!
     

Door een profiel aan te maken gaat u akkoord met de gebruiksvoorwaarden

en geef je aan het privacy statement en het cookiebeleid te hebben gelezen.

 

Abonneenummer toevoegen
 

Om uw abonneenummer* toe te voegen kunt u het volgende doen;

  1. Surf naar Trouw.nl, klik rechtsboven op ‘Service’, kies voor ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. U keert automatisch terug naar de homepage.

  2. Klik wederom rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn profiel’.

  3. Klik op het tabblad ‘Abonnementen’.

  4. Klik op ‘Abonnement koppelen’. Vul uw abonneenummer en postcode in. Let op: uw postcode vult u in zonder spatie tussen de cijfers en letters.

  5. Klik op ‘Koppel mijn abonnement’.
     

*Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.

 

Melding “Het e-mailadres bestaat al”.
 

U heeft al eerder een profiel aangemaakt bij één van de kranten van de Persgroep. U kunt de volgende stappen ondernemen;

  1. U kunt met uw e-mailadres inloggen via Trouw.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via Trouw.nl/wachtwoordvergeten.

  2. Let op: de link die u via e-mail ontvangt in uw inbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.

  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics.nl en diverse servicediensten via Trouw.nl/service.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dit betekent dat u bent ingelogd met een profiel waaraan uw abonneenummer niet gekoppeld is. Dit kan voor u het volgende betekenen;

  1. Of u logt uit en logt opnieuw in met de Persgroep profiel waaraan uw abonneenummer wel gekoppeld is.
  2. Of u koppelt uw abonneenummer aan uw profiel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.  

Dit betekent dat uw abonneenummer is gekoppeld aan een profiel met een ander e-mailadres. Log uit, en log opnieuw in met het e-mailadres van uw profiel.

Weet u niet meer welk e-mailadres bij uw profiel hoort of is het e-mailadres niet meer actief? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.
Als u uw wachtwoord van uw Persgroep profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw profielen van de Persgroep kranten.
 
Uw wachtwoord wijzigen kunt u als volgt;
  1. Surf naar Trouw.nl, klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Inloggen’.
  2. Vul het e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn profiel'.
  5. Ga naar het ‘Wachtwoord’.
  6. In het bovenste veld vult u uw oude wachtwoord in, in de tweede veld het nieuwe wachtwoord.
  7. Klik op ‘Opslaan’.
 
Als u uw wachtwoord van uw Persgroep profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw profielen van de Persgroep kranten.
 
Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u als volgt een nieuwe aanvragen;
1.     Surf naar Trouw.nl, klik rechtsboven op ‘Menu’ en kies voor ‘Inloggen’.
2.     Vul uw e-mailadres in.
3.     Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul uw e-mailadres nogmaals in.
4.     Klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’. U ontvangt een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Let op: de link in de wachtwoord e-mail is slechts een uur geldig.
 
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.
 

Wordt uw abonneenummer niet geaccepteerd? Dit betekent dat u gebruik maakt van een abonneenummer dat nog niet actief is (toekomstig abonnement), niet meer geldig is (oud abonnement) of niet klopt.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.


Wordt uw postcode niet geaccepteerd?

Vul uw postcode in zonder spatie tussen de cijfers en de letters.
 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Trouw is onderdeel van de Persgroep. De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep Profiel.

Voor het Persgroep Profiel hebben wij algemene voorwaarden in ons privacy statement.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics

Er wordt één playlist per profiel samengesteld op Topics per abonnement. Wel kunnen alle gezinsleden met de inloggegevens van uw Persgroep profiel op hun eigen toestel inloggen op Topics.

Gezinsleden kunnen geen eigen playlist aanmaken op Topics, dit is alleen mogelijk door een tweede abonnement te nemen met een ander mailadres.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is niet apart verkrijgbaar maar is een extra service bij de meeste abonnementen. Wilt u Topics uitproberen, neem dan een proefabonnement via www.topics.nl
 
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Via de knop ‘Lees later’ boven de kop van het geopende artikel.

U kunt de artikelen delen via Facebook, Twitter en mail via de daarvoor bestemde knoppen onder elk geopend artikel.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt Topics lezen op uw PC via de website.

Voor tablet en smartphone gebruikers is een een app beschikbaar. U vindt de app in de App-Store en in de Google Play Store.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is een online nieuwsplatform. Met Topics leest u het nieuws uit 13 toonaangevende kranten en kunt u eenvoudig alles volgen over die onderwerpen die u het meest interesseren.
 
Topics is gratis voor de abonnees met een abonnement met digitaal lezen van Het Laatste Nieuws, De Morgen, AD, Het Parool, de Volkskrant, Het AD, PZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Tubantia, Brabants Dagblad en BNDeStem.
 
Stel zelf uw persoonlijke playlists samen of wordt verrast door aanbevelingen van de redactie.
  • Exclusieve service voor abonnees
  • Maak persoonlijke playlists van uw favoriete onderwerpen
  • Of laat u inspireren door verrassende thema's
  • Altijd en overal beschikbaar op mobiel, tablet en laptop
Om toegang te krijgen tot Topics.nl gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant van Trouw. U wordt meteen herkend als abonnee en leest u gratis verder op Topics.
 
Bent u nog niet geregistreerd?
  1. Maak een profiel aan met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  2. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.
  3. Succesvol ingelogd? Ontdek Topics via www.topics.nl

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.
U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van de Persgroep terug op Topics. Het omvat de volgende titels:
  • De Volkskrant
  • AD
  • Trouw
  • Het Laatste Nieuws (BE)
  • De Morgen (BE)
  • Brabants Dagblad
  • BN de Stem
  • De Gelderlander
  • De Stentor
  • Eindhovens Dagblad
  • PZC
  • Tubantia
 
De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.
Ga voor meer informatie naar www.topics.nl
 
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Overig

In de Trouw Webwinkel vindt u boeken, dvd’s en tickets die helemaal zijn afgestemd op u als abonnee van Trouw. Uiteraard kunt u hierbij rekenen op flinke abonneekorting. Verder hebben we ook Exclusief.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dagblad Trouw is onderdeel van de Persgroep. De advertentiemogelijkheden in de media van de Persgroep combineren de sterke eigenschappen en het specifieke bereik van onze merken met de communicatiedoelstellingen van adverteerders. Met een portfolio van meer dan 140 merken en vele producten heeft de Persgroep alles in huis om een boodschap succesvol over te brengen. Wij bieden crossmediale oplossingen met bereik over heel Nederland tot aan een specifieke postcode.


Ga naar persgroep.nl/adverteren voor meer informatie.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Trouw biedt unieke activiteiten, aantrekkelijke winacties en leuke voordeeltjes speciaal geselecteerd voor abonnees. Na een meet-en-greet vooraan zitten bij een mooi concert of een unieke rondleiding bij een evenement, museum of aansprekend bedrijf waar u misschien altijd al een kijkje heeft willen nemen. Met de Exclusief bieden wij u die kans.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Nieuwskatern

Dit katern bestaat uit de pagina's Vandaag, Nederland, Europa, Wereld, Economie, Beurs en Sport.

de Verdieping
Dit katern bestaat uit o.a. uit de TV gids en redactionele stukken met de thema's religie & filosofie, natuur & duurzaamheid en cultuur & media, onderwijs & opvoeding en zorg & gezondheid.

Tijd
In het magazine Tijd wordt gekookt gewandeld, gefietst, en gereisd, en is er gelegenheid voor een goed gesprek over relaties, vriendschap, familie en collega’s

Letter & Geest
Letter&Geest biedt essays en interviews over filosofie, levensbeschouwingen en de grote vragen die mens en samenleving raken. En daarbij al het nieuws over boeken, fictie en non-fictie, met besprekingen van nieuwe uitgaven en verhalen uit de wereld van schrijvers en uitgevers.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.