Uw profiel is aangemaakt

U heeft een e-mail ontvangen met een activatielink. Vergeet niet binnen 24 uur uw profiel te activeren. Veel leesplezier!

'Moet ik mijn geld terugvragen voor vroeg verlepte bloemen?'

Samenleving

Beatrijs Ritsema

Beatrijs Ritsema. © Jörgen Caris
Moderne manieren

Beatrijs Ritsema beantwoordt elke week prangende vragen over hoe het hoort - of juist niet hoort.

Beste Beatrijs,

Lees verder na de advertentie

Van de week stuurde een bekende, voor wie ik weleens betaalde klussen doe, mij een foto van de bloemen die ik hem voor zijn verjaardag had gegeven. De tulpen hadden duidelijk hun beste tijd gehad en hij appte: ‘Al na vier dagen! Je moet ze terugbrengen en je geld terugvragen.’ Moet ik dat echt doen? Ik koop altijd bij hetzelfde stalletje bloemen van prima kwaliteit. Ik wil mijn kennis niet boos maken, omdat ik die klusjes niet in gevaar wil brengen.

Vroegtijdig verlept

Beste Vroegtijdig verlept,

Deze mededeling kunt u gevoeglijk negeren. Een reactie is niet nodig. Het is bespottelijk om te reclameren over een tegenvallend bosje bloemen en tamelijk honds om de goede gever op te dragen zijn geld terug te vragen. Het gaat hier niet over een boek dat een misdruk blijkt en eenvoudig en vanzelfsprekend geruild kan worden. Het gaat over tulpen die eerder zijn verpieterd dan gebruikelijk, naar alle waarschijnlijkheid omdat er in het betreffende huis te warm gestookt wordt. Wie de thermostaat op 25 graden heeft staan, moet niet raar opkijken als de bloemen snel het loodje leggen. In een onverwarmde slaapkamer houden tulpen het wel tien dagen uit.

Hebt u vragen over de omgang met buren, collega's, familie, vrienden en kinderen? Stuur ze naar beste@beatrijs.com.

Alle afleveringen van Moderne Manieren kunt u hier terugvinden.

Deel dit artikel