Ziggo boekt opnieuw verlies, ziet aantal tv-abonnees slinken

Beeld ANP XTRA

Kabelexploitant Ziggo heeft vorig kwartaal door afschrijvingen opnieuw verlies geleden. Het bedrijf strikte meer klanten voor internet en telefonie en was succesvol op de zakelijke markt, maar zag het aantal tv-abonnees slinken.

Ziggo meldde vandaag een nettoverlies van 29,5 miljoen euro over het tweede kwartaal, na een min van 38 miljoen euro in de eerste 3 maanden van dit jaar. Het bedrijf schreef vorig kwartaal onder meer 30 miljoen euro af op de waarde van zijn klantenbestand. De omzet steeg met ruim 3 procent ten opzichte van een jaar eerder, tot 405 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebitda) nam met 2 procent toe tot 226 miljoen euro.

Overname door UPC
Ziggo, dat verwacht dat de overname door UPC-eigenaar Liberty Global eind dit jaar wordt afgerond, wees erop dat de concurrentie op de kabelmarkt groot blijft. Het bedrijf blijft daarom investeren in acties om klanten te trekken. Het bedrijfsresultaat zal daardoor dit jaar op ongeveer hetzelfde peil blijven als in 2013.

Liberty Global meldde in januari Ziggo te willen overnemen. Die overname, waarbij Ziggo en UPC worden samengebracht onder de merknaam Ziggo, moet echter nog worden goedgekeurd door de Europese Commissie. Die gaf eerder aan voor 17 oktober een oordeel te zullen vellen.

Ondertussen blijft Liberty Global zijn imperium uitbouwen. Vandaag meldde het bedrijf van de Amerikaanse miljardair John Malone dat het voor 481 miljoen pond (610 miljoen euro) een belang van 6,4 procent heeft genomen in de Britse commerciële tv-zender ITV. Liberty Global is naar eigen zeggen niet geïnteresseerd in een volledige overname van ITV.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden