Vrumona gaat Schweppes produceren en verkopen

Van onze redactie economie BUNNIK, NAARDEN - Schweppes Europe en Vrumona BV hebben een licentie-overeenkomst gesloten voor de produktie, distributie en verkoop van Schweppes-produkten waaronder Tonic en Bitter Lemon. De operatie betekent het verlies van acht van de 23 arbeidsplaatsen bij Schweppes Nederland.

Door de samenwerking met Vrumona, de frisdrankdochter van Heineken, hoopt Schweppes zijn positie op de frisdrankmarkt te verbeteren. Schweppes liet het grootste deel van de produktie al over aan bier- en frisdrankproducent Bavaria in Lieshout. De rest van de produktie, met name de kleine verpakkingen, was afkomstig van een eigen vestiging in België.

De inbreng van Schweppes, behorende tot het Britse concern Cadbury Schweppes, beperkt zich vanaf volgend jaar tot een eigen franchisekantoor in Nederland. Het grootste deel van het personeel gaat echter over naar Vrumona of moet elders een baan zoeken.

Op het gebied van tonic en bitter lemon zijn Schweppes en Vrumona elkaars rivalen. Daarom is overeengekomen dat Vrumona zich voor deze produkten terugtrekt van de horecamarkt. Op de consumentenmarkt zal Schweppes blijven concurreren met het goedkopere Vrumona-merk Royal Club.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden