Unilever wil Ariël-wasbuiltjes uit de schappen

Wasbuiltje van Ariël.Beeld Ariël

Het Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern Unilever en zijn Amerikaanse concurrent Procter & Gamble zijn in een nieuwe wasmiddeloorlog verwikkeld. Unilever eist dat de Amerikaanse levensmiddelenproducent per direct de 3-in-1-wasbuiltjes van Ariël uit de schappen haalt, omdat Unilever het patent op deze methode heeft.

Unilever is producent van onder andere Omo en Robijn. Ook Robijn heeft wascapsules op de markt.

De rechtszaak dient morgen. Als het aan Unilever ligt, verdwijnen de Ariël-builtjes deze week nog uit de schappen. In de jaren '90 botsten Unilever en Procter en Gamble ook al over wasmiddelen. Procter & Gamble startte campagnes waarin Omo Power werd afgekraakt, het wasmiddel zou kleding beschadigen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden