Unilever verkoopt Sanex en koopt zelf ook

null Beeld

ROTTERDAM - Unilever, producent van consumentengoederen, heeft een koper gevonden voor Sanex. het Amerikaanse Colgate-Palmolive wordt voor 672 miljoen euro de nieuwe eigenaar van het merk, zo maakte Unilever woensdag bekend. Op zijn beurt koopt Unilever de wasmiddelenmerken van Colgate-Palmolive in Colombia voor 215 miljoen dollar.

Unilever kreeg Sanex in handen toen het de persoonlijke verzorgingstak van Sara Lee overnam. De Europese Commissie besliste echter dat Unilever het merk Sanex direct moest doorverkopen wegens de concurrentieverhoudingen op de markt voor deodoranten. Unilever betaalde ongeveer 1,2 miljard euro in contanten voor Sara Lee-onderdelen, waaronder de merken Neutral, Zwitsal, Biotex en Prodent.

Sanex had in 2010 een omzet van 187 miljoen euro, met name in West-Europa, aldus Unilever woensdag. (ANP)

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden