Unilever stapt in groot Spaans diepvriesbedrijf

Van onze redactie economie ROTTERDAM - Unilever koopt van het Franse voedingsmiddelenconcern Danone (voorheen BSN) diens belang van 60 procent in Frudesa, een diepvriesbedrijf in Spanje.

Het familiebedrijf Frudesa zet met ongeveer 1 200 werknemers voor zo'n 300 miljoen gulden per jaar om. De onderneming is in Spanje marktleider in diepvriesgroenten. Zij staat op de tweede plaats bij de verkoop van diepvriesvis. Unilever probeert het belang in de komende jaren te vergroten. Het resterende belang is nog in handen van de familie. Unilever zal wel al de volledige leiding krijgen binnen Frudesa.

Het in mei van dit jaar in Danone - naar zijn internationaal bekende yoghurtmerk - omgedoopte BSN en Unilever leggen zich sinds begin 1993 samen toe op het ontwikkelen en op de markt brengen van nieuwe combinaties van yoghurt en ijs. De eerste daarvan is geintroduceerd in Frankrijk en Spanje, waarna de rest van de wereld wordt bestormd.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden