Unilever breidt samenwerking met PepsiCo uit

(Novum/Betten) - Unilever en PepsiCo hebben hun samenwerking op het gebied van de marketing en distributie van kant-en-klare ijstheeproducten uitgebreid. Dat heeft Unilever vrijdag bekendgemaakt. Het ijstheemerk Lipton van Unilever wordt in elf landen toegevoegd aan het samenwerkingsverband.

De nieuwe overeenkomst verdubbelt de omvang van de huidige joint venture. PepsiCo en Unilever blijven voor 50% eigenaar van het samenwerkingsverband. PepsiCo betaalt Unilever een niet nader gespecificeerd bedrag voor zijn aandeel in de activiteiten die aan de samenwerking worden toegevoegd.

Binnen Europa zijn de nieuwe landen binnen de joint venture Duitsland, Italië, Frankrijk, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, België en Portugal. Nieuwe landen daarbuiten zijn Korea, Taiwan en Zuid-Afrika. In deze elf markten werd in 2006 een totale Lipton ijsthee-omzet via handelskanalen behaald van EUR 300 miljoen.

PepsiCo en Unilever moeten nog goedkeuring krijgen van de relevante regelgevende instanties. Ook moeten de twee nog overleg voeren met werknemersorganisaties en moet nog overeenstemming worden bereikt met Unilevers huidige partners in Zuid-Afrika en Portugal.

Naar verwachting gaat de verruimde samenwerking vanaf begin januari 2008 van start.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden