Trouw wint prijs voor verantwoord ondernemen

amsterdam – Van zestig mediabedrijven presteert Trouw het best als het om maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat. Om die reden ontvangt de krant de ’Rank a Brand Award’, een onderscheiding van de gelijknamige site waar consumenten kunnen vergelijken hoe transparant, groen en fair hun favoriete merken zijn. De site geeft informatie over ruim 350 merken in de sectoren kleding, elektronica, telecom en travel.

Het bedrijf onderzocht de sites van ruim zestig mediamerken en vond bij ruim 20 procent informatie over ’verantwoord ondernemen’. Trouw dankt de award aan de toezegging om met ingang van 1 januari 2010 te drukken op FSC-gecertificeerd papier, gemaakt van duurzaam gekapt hout. Daarnaast is Trouw zuinig met energie, gebruikt het een ’groene’ server en wordt er op de redactie fairtradekoffie gedronken. Ook het ANWB-blad Kampioen scoorde hoog. Bij de tv-zenders gingen omroep Llink en de RTL-zenders aan kop.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden