Supermarkten rekenen op hogere paasomzet

Beeld anp

Supermarkten rekenen dit jaar op een hogere paasomzet. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder. Dat meldt marktonderzoeker GfK vandaag.

De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone eigen merken wordt veel verwacht.

Gourmetschotels en buitenlandse kazen zullen dit jaar minder populair zijn. Die plekken in de top 15 van populairste productgroepen worden ingenomen door bakproducten en rundvlees. De lijst wordt aangevoerd door paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bakjes met bijvoorbeeld huzarensalade.

In februari steeg de totale supermarktomzet met 1,8 procent naar bijna 2,6 miljard euro. Er werd minder verdiend per kassabon, maar dat werd gecompenseerd doordat er vaker boodschappen werden gedaan.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden