Spot van SP over thuiszorg gekozen als beste reclame

hilversum – De reclame over de thuiszorg van de SP heeft de Gouden Loeki 2008 gewonnen. De spot van reclamebureau Studio Thonik werd gisteravond in een rechtstreekse uitzending via telefoon en sms-berichten van het publiek verkozen tot leukste en beste reclame van het jaar. In de spot kleedt een bejaarde vrouw zich uit. Volgens de SP staat zij symbool voor de thuiszorg die door het beleid van de regering wordt uitgekleed.

Op nummer twee kwam Wonderen Zijn De Wereld Nog Niet Uit van het Wereld Natuur Fonds.

Vorig jaar won het spotje van KPN met de kreet ’Goeiemoggel’. Veel Nederlanders namen de verbasterde taal van de afdeling Transploft uit de commercial over.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden