Smurfenactie zorgt voor extra omzet

AMSTERDAM (ANP) - De Smurfenactie bij Albert Heijn is goed voor de omzet van de supermarktketen. Ruim 70.000 extra gezinnen met kinderen bezochten vorige week Albert Heijn. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK, die woensdag zijn gepubliceerd.

De totale omzet van de supermarkten kwam in februari uit op 2,79 miljard euro, 7,9 procent meer dan een jaar eerder. Het gemiddelde bedrag op de kassabon steeg met 6,4 procent naar 21,55 euro.

Aldi en C1000 zagen hun klantenkring vorig jaar slinken. De overgenomen winkels uit de Laurus-inboedel, de voormalige Edah- en Konmarwinkels, doen het onder hun nieuwe bazen goed. Zij zagen hun klantenkring in 2007 fors toenemen. Albert Heijn en discounter Lidl kregen ook meer klanten. De klanten van Albert Heijn zijn bovendien trouw.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden