SBS6 heeft geld en geluk nodig voor duidelijker profilering

null Beeld ANP
Beeld ANP

Voor het eerst onder aanvoering van de nieuwe algemeen directeur Georgette Schlick presenteerde SBS vandaag de plannen voor het komend jaar. Volgens Schlick moeten de zenders SBS6, Net5 en Veronica zich veel duidelijker profileren.

De mediavrouw liet overigens doorschemeren dat de kijker op korte termijn geen grote veranderingen bij haar zenders zal ondervinden.

'Wat we nodig hebben is tijd, geld en geluk. Dat laatste kunnen we wel afdwingen met het maken van de juiste keuzes', zei de nieuwe topvrouw. 'Maar ik kan niet toveren.'

SBS Broadcasting BV werd eerder dit jaar overgenomen door het Finse mediabedrijf Sanoma in samenwerking met tv-maatschappij Talpa van John de Mol. Hij is volgens SBS6-presentator Beau van Erven Dorens dé architect uit Laren die voor de familiezender de nieuwe talentenjacht The Winner Is heeft ontwikkeld. In de Westergasfabriek in Amsterdam maakte SBS tijdens een wervelende show tevens bekend dat beproefde succesnummers als Peking Express (Net5) en Veronica Goes terugkeren op de buis.

Nieuwe programma's zijn: de dramaserie Crimi Clowns op Veronica (met onder anderen Johnny de Mol), Beat The Topdesigner op Net5 en De Schat van de Oranje op SBS6, waarin dertien bekende Nederlanders op zoek gaan naar een schat.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden