regenkleding / Hoe blijf je mooi droog?

Het blijft tobben met regenkleding, maar er wordt gewerkt om die toch een eleganter aanzien te geven. De Máxima-paraplu zorgt ervoor dat je droog en zichtbaar blijft.

Regenkleding heeft de afgelopen jaren een behoorlijke metamorfose ondergaan. De meeste broeken, jassen en poncho’s zijn echter niet vanuit een modieus maar vooral vanuit praktisch oogpunt ontworpen.

Marktleider in regenkleding Agu brengt jacks, jassen, poncho’s en broeken die alles hebben wat je je maar wensen kunt: ze ademen en ventileren, zijn lichtgewicht, waterproof, sneldrogend en soms zelfs winddicht. En ze zijn voorzien van handige zakken, sluitingen en capuchons. Imagoadviseur Erica Pach vindt dergelijke kleding echter niet modieus en weet dat vrouwen er ook in een plensbui mooi en elegant uit willen zien.

Pach heeft een imago adviesbureau op het gebied van persoonlijke kleur, kleding en lichaamstaal en geeft workshop aan bedrijven en particulieren ’voor uw beste persoonlijke presentatie’. Pach: „We hebben een onderzoekje gedaan onder zo’n 100 mensen en daaruit kwamen steeds dezelfde wensen: regenkleding moet uiteraard waterdicht zijn, het moet ademen, licht in gewicht zijn en ook modieus en leuk, en dan in díe combinatie.”

Op haar verzoek ging modeontwerpster Jorise de Jong aan de slag en op 3 november wordt de eerste ’Wet & Dry’ collectie in Zaandam getoond. Deze collectie bestaat uit slechts twee modellen: één met een klassieke uitstraling en een jonger ogend ontwerp. De klassieke jas is getailleerd en heeft een aangeknipte capuchon en piping kleuraccenten. De jongere variant valt tot de knie en is nogal druk van lijn en vorm. Het heeft talloze rugplooitjes, flappen aan de voorzijde en een forse kraag. Voor droog haar moet je je heil zoeken bij een los regenhoedje.

Tijdens de presentatie worden regenhoeden van Yola Galinsky en Le Mô ingezet. Die middag zal Pach de deelneemsters, onder het motto ’Mooi in de regen’, tevens allerhande stylingtips geven. De regenjassen zijn bedoeld voor het ’hogere segment’ en gaan 425 euro kosten. Ze zijn via de website te bestellen maar het duo probeert ze ook bij diverse winkels onder te brengen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden