Producenten broodje kebab willen imago verbeteren

null Beeld anp
Beeld anp

Twee producenten van döner kebab willen samen gaan werken met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NWVA). Dat maakten de bedrijven Jilpaq Holding en Helal Food donderdag bekend, naar aanleiding van nieuws van de Consumentenbond.

De bond meldde vorige week vrijdag dat de helft van de broodjes kebab vol bacteriën zit. De kebabproductenten bestrijden dat en willen dat samen met de NWVA aantonen. Anderzijds zijn er volgens de bedrijven wel degelijk 'een paar rotte appels, die het voor de rest verpesten. De controle bij verkooppunten moet verscherpt worden en wie zich niet aan de hygiëneregels houdt, moet ook beboet worden.'

'Wij moeten er met zijn allen alles aan doen dat de broodje döner op een hygiënische en smakelijke wijze wordt bereid. De verkooppunten van broodje döner moeten informatie krijgen over handhaving van hygiëne', vervolgen de bedrijven. Ze willen dat er een lijst met maatregelen komt, waar verkopers zich aan moeten houden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden