Polygram profiteert van snelle groei in VS

Van onze redactie economie

De goede gang van zaken is mede te danken aan een sterke groei in de Verenigde Staten, waar het marktaandeel van Polygram omhoog schoot van 11,5 naar 14 procent. De grootste winstmaker was daar Billy Ray Cyrus, van wie de eerste CD 'Some gave all' tot nu toe 2,5 miljoen keer werd verkocht. De samenwerking met Motown, het 'zwarte' platenlabel, heeft de verwachtingen overtroffen. Zo werden van 'Back to Front' van Lionel Ritchie buiten de VS ruim een miljoen exemplaren verkocht. Op het gebied van films heeft het afgelopen halfjaar geen grote hits opgeleverd.

Het nu lopende halfjaar verwacht Polygram veel van onder meer twee Barcelona-toppers. Het nummer 'Barcelona' van Freddy Mercury staat nu al hoog in de hitparades en de klassieke officiele herkenningsmelodie van de spelen ('Amigos para siempre' gezongen door Carreras en Brightman) is inmiddels ook door Polygram uitgebracht.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden