personalia
Henk Jan Beltman
De 'Chief Chocolate Officer' van Tony's Chocolonely, Henk Jan Beltman, is Marketeer van 2016 geworden. Hij kreeg deze Dutch Marketing Award omdat hij creativiteit en idealisme koppelt aan succesvol ondernemerschap. Het chocolademerk is razendsnel gegroeid en niet door de goedkoopste in de markt te zijn. Matthijs Moeken, voorheen directeur marketing Jumbo en Robert Bernink, algemeen directeur Q Music, volgen op plek 2 en 3.
undefined
Dirkje Postma
Bij haar afscheid als hoogleraar longziekten van het Universitair Medisch Centrum Groningen heeft Dirkje Postma de exclusieve Thomassen à Thuessinkpenning gekregen. Het Longfonds eerde haar door een subsidie voor jonge talentrijke onderzoekers te introduceren: de Dirkje Postma Talent Award.
Eerder kreeg Postma al de Spinozapremie en eredoctoraten van de universiteiten van Sheffield en Lund. Er valt nu onderscheid te maken tussen COPD en astma.
undefined
Jan Kleinnijenhuis
Het financieel-economisch artikel 'Rekeningen HSBC gebruikt voor illegale praktijken', van redacteur Jan Kleinnijenhuis (Trouw, 9 februari 2015) is genomineerd voor de Citi Journalistic Excellence award. Ook journalisten van de Volkskrant en Het Financieele Dagblad zijn genomineerd. Een vakjury erkent met de prijs journalisten die door 'voortreffelijke verslaggeving bijdragen aan een betere financiële kennis'. De artikelen zijn geselecteerd op schrijfvaardigheid, sociale relevantie en onderzoek.
undefined
Maarten Schurink
De gemeentesecretaris van Utrecht, Maarten Schurink, is vanaf 17 mei de nieuwe bestuursvoorzitter van de Sociale Verzekeringsbank de instantie die onder meer kinderbijslag, AOW en het persoonsgebonden budget (pgb) uitbetaalt.
Zijn voorganger Nicoly Vermeulen vertrekt vanwege grote problemen met de betaling van de pgb's. Eerder werkte Schurink als senior adviseur bij de Berenschot Groep.
undefined