Peer Mascini en zijn koe weer op de buis

Peer Mascini en zijn trouwe koe zijn na twaalf jaar weer terug op de Nederlandse televisie. De acteur, die in de jaren '90 in vele Melkunie-commercials schitterde, zal vanaf volgende week weer samen met zijn gevlekte grazer het zuivelmerk gaan promoten.

Het zuivelmerk is al twaalf jaar niet meer verkrijgbaar, maar behoort volgens merkenbureau Trendbox nog steeds tot de populairste zuivelmerken ooit. 'Bijna de helft van de Nederlanders weet zeker dat de producten van Melkunie nooit uit het schap verdwenen zijn'. Opvallend want het oer-Hollandse merk is sinds 2001 niet meer te koop in de winkel.

Tot vandaag, want meer dan een decennium later is het merk terug. Inclusief bijbehorende koe en commercial. Marketing directeur Louis Rippen van moederbedrijf Arla Foods: 'Gezien het feit dat Melkunie altijd een sterk en sympathiek merk is geweest, hebben wij hoge verwachtingen van deze herintroductie'.

De naam Melkunie is een paar jaar geleden door Arla Foods overgenomen en vervangt een gedeelte van het huidige Friesche Vlag assortiment.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden