ON OFF

Nee, de bekendmaking van wie gisteravond de finale van Hennie Huismans Soundmix Show heeft gewonnen, heb ik maar niet meer bekeken. Het was al opdracht genoeg om anderhalf uur te vermorsen aan de show zelf bij RTL4. Maar ja, het is toch een soort fenomeen waar allicht weer twee miljoen mensen naar hebben zitten kijken.

Dus er zal ook wel weer volop zijn genoten van die Hennie Huisman, die zo verschrikkelijk gewoon blijft en aan de lopende band van die opmerkingen plaatst alsof 'ie weer zo gewoon ergens aan een bar hangt wat tijd te verdoen, te gewoon, als je het mij vraagt, maar dat schijnt z'n charme te zijn.

Er passeerden 14 acts van mensen wier naam meestal niet te verstaan was, maar ze deden een bekende artist na, wiens naam wel op het scherm geprojecteerd werd, maar weer niet om welk liedje het dan mocht gaan. Weliswaar deed Huisman pogingen dat te vertellen, maar bij ons spreekt het salontafeltje beter Engels dan Huisman en het dan toch gewoon doen, dat is nu net de charme van Huisman. Het 'Arbeidsvitaminen'-gehalte was zoals gewoonlijk zeer hoog, maar toch passeerden er nog heel wat onbekende deunen waarvan ik zelfs bij benadering niet zou weten of ze in de verste verte ook maar leken op het oorspronkelijke nummers.

Dat er goed gekeken zou worden, kon je ook afmeten aan twee reclameblokken, die elk vijf minuten duurden, ruim langer dan een van de deelnemers de tijd kreeg. Verder werd het programma opgesierd door de opkomst van de voetballers Blinker en Taument, met wie langer gesproken werd dan met een van de deelnemers, maar ja, die twee moesten de aandacht vestigen op het programma 'Barend en Van Dorp'. Want RTL4 probeert dwars door de programma's heen de kijkers naar het volgende te leiden. De hemel spare ons voor een Hilversumse navolging hiervan, maar het ergste mag gevreesd worden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden