Oibibio Radio
Oibibio is een non-commercieel commercieel radiostation, staat in het persbericht. Dat gaat eigenlijk over het feit dat Oibibio Radio, binnenkort op de kabel te horen in 1 miljoen huishoudens in Nederland, een aanvraag heeft ingediend om ook door de Amsterdasme kabelmaatschappij doorgegeven te worden.
“We voorzien in een behoefte”, weet woordvoerder Aad Vink, die beweert dat mensen na een lange en drukke werkdag graag eens even wat rustige muziek willen horen. New Age in de breedste zin van het woord zal er op te horen zijn, van Enya tot Paul Simon, zo toegankelijk mogelijk.
Maar wat is een niet-commerciële commerciële zender? “We hebben geen winstoogmerk”, legt Vink uit. “Maar er is wel reclame op te horen, wat het moet kostendekkend zijn.” Dus toch. “Maar het is wel toepasselijke reclame, die bij de muziek past.”
Vink belooft dat het station zo toegankelijk zal zijn, dat er niet minutenlang walvisgehuil op te horen is. “Het is meer muziek die de kunst van het weglaten verstaat, waarbij de fantasie nog iets kan doen.” Wie luistert naar Oibibio Radio kan intussen nog heel goed andere activiteiten ontplooien, zoals converseren met een boom.