'Nederlandse Foursquare' Feest.je houdt ermee op

null Beeld

Het doek is gevallen voor de Nederlandse incheckdienst feest.je. Dat meldt het bedrijf zelf in een blog op de website.

Feest.je werd in april 2010 gelanceerd en wilde internationale gelijksoortige diensten als Foursquare en Facebook Places in Nederland voorbijstreven. 'Doel was om hét locatiegebaseerde sociale netwerk van Nederland te worden', schrijven de oprichters.

Dat is niet gelukt. De applicatie is er niet in geslaagd 'de kritische massa te bereiken, en ze feest.je tot een succes te maken'. Binnen enkele dagen zal de dienst offline worden gehaald.

De oprichters melden niet hoeveel gebruikers feest.je aan zich heeft weten te binden, maar de 200.000 van grote concurrent Foursquare heeft de dienst in elk geval niet gehaald.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden