Nederlands kledingmerk We wil omzet verdubbelen in China

amsterdam – Na westerse modeketens als Esprit, H & M en Zara gaat nu ook het Nederlandse kledingmerk We zijn geluk beproeven in China. Om te beginnen ter hoogte van Peking waar het klimaat te vergelijken is met dat in het noorden van Europa. Dezelfde collecties als hier komen in de winkels te hangen, alleen de maten worden iets aangepast.

Doel is om in vijf jaar tijd zo’n 200 winkels te openen. De eerste winkels hoopt We te openen rond de jaarwisseling. De kledingketen telt nu 230 zelfstandige winkels in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Deze herfst opent We ook een winkel in Oostenrijk. Met de uitbreiding naar China hoopt We zijn omzet, nu 360 miljoen per jaar, te verdubbelen. De modeketen werkt samen met een Chinese confectiefabrikant, Uniquepai, die helpt bij het zoeken naar geschikte huisvesting en personeel.

We is eigendom van het Nederlandse modehuis Logo International, dat zijn hoofdvestiging heeft in Breda. Ook sportmerk O’Neill is eigendom van Logo.

De winkels in China krijgen een nieuwe inrichting. De meubels en lampen in de winkels zijn ontworpen door interieurarchitect Marcel Wanders en kunnen ook gekocht worden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden