Nederland krijgt tijdschrift voor miljonairs

Nederland heeft er een magazine bij dat speciaal gericht is op miljonairs. 'Miljonair' verschijnt tweemaal per jaar in een oplage van 26000 exemplaren. Het glossy magazine bedient volgens de Amstelveense uitgever Gijrath Media Groep 'de explosief groeiende markt van miljonairs en would-be miljonairs'.

Nederland heeft een sterk groeiend aantal miljonairs. Waren het er in 1993 nog 95000, vorig jaar waren het er al 200000, zo zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Volgens uitgever Y. Gijrath mag het weer: rijk zijn en er nog voor uitkomen ook. De televisie geeft het voorbeeld met 'Ja, ik wil een miljonair' en 'Weekend Miljonairs'. ,,Het is niet zo dat men het van de daken schreeuwt, maar het mág wel.'' Gijrath denkt dat er een grote groep lezers voor zijn blad is. ,,De miljonairs die wij spraken gaven aan dat ze behoefte hebben aan een dergelijk blad. Zij vinden te weinig van hun gading in de bestaande glossy's. De menselijke kant van het miljonair zijn, en het verhaal vanuit de miljonair zelf, dat ontbreekt in de bladen die nu op de markt zijn.''

Het tweejaarlijkse magazine richt zich op extreem dure consumptiegoederen en onroerend goed. In het blad is plaats voor de allerduurste sportauto's, kaviaar, haute couture, juwelen, exquise inrichtingen en puissant rijke Nederlanders, onder wie voetbaltrainer Louis van Gaal.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden