Minder klachten over financiële instellingen

Consumenten hebben vorig jaar 12 procent minder klachten over financiële instellingen ingediend bij het financiële klachteninstituut Kifid dan in 2010: 6450 tegen 7347. Dat blijkt uit het jaarverslag van Kifid. De daling komt volgens Kifid doordat banken, verzekeraars en andere financiële dienstverleners de eigen klachtenbehandeling hebben verbeterd. Ook begint het eKffect van de bankencrisis weg te ebben. In 2009, op het hoogtepunt van die crisis, kwamen er 7818 klachten binnen. Van alle klachten bij Kifid ging 30 procent over schadeverzekeringen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden