Millecam

De KRO opent de aanval op een reisbureau dat volgens de omroep 'smakeloos misbruik maakt' van het overlijden van Sylvia Millecam. Reisbureau ApriOri lokt mensen voor een sapkuur op Madeira door in een begeleidende brief te schrijven dat Millecam aan kanker stierf omdat ze zo ongezond leefde.

De omroep haalt komende zondag in de uitzending van 'Ook dat nog' uit naar het reisbureau. De redactie van het programma, waarin Millecam jarenlang acteerde, kan onder meer schermen met een uitspraak van de Reclamecodecommissie.

Directeur R. Ligthart van ApriOri, dat zogenoemde Health Holidays organiseert, heeft de reclamebrief geschreven. Hij noemt daarin onder meer het 'heftige roken' van Millecam en stelt dat zij vaak Japans at: ,,Van Japanners is bekend dat ze vaker aan kanker overlijden, misschien door de sojasaus''.

Ligthart zegt in een reactie dat hij 'zonder kwade bedoelingen' heeft gehandeld. ,,Ik ben gezondheidssfanaat. Ik wil mensen wijzen op de noodzaak van een gezonde leefstijl.'' Ligthart zegt verder dat hij de aanbeveling van de Reclamdecodecommissie ter harte neemt. ,,Die brief verstuur ik niet meer.''

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden