'Michael Jackson overleed aan overdosis'

LOS ANGELES (ANP) - Michael Jackson is overleden aan een overdosis van de krachtige pijnstiller Demerol. Dat meldde de doorgaans goedingelichte Amerikaanse entertainmentwebsite TMZ.com vrijdag. De site baseert zich op een niet nader genoemd familielid van Jackson.

Jackson kreeg de afgelopen tijd dagelijks een injectie met de aan morfine verwante stof toegediend. De dosering was ,,te hoog'', aldus het familielid. TMZ meldde ook dat de Amerikaanse politie op zoek is naar een arts die de injecties toediende.

In de nacht van donderdag op vrijdag (Nederlandse tijd) stierf de popster in een ziekenhuis in Los Angeles op 50-jarige leeftijd, waarschijnlijk aan een hartstilstand. TMZ.com meldde ook dat Jacksons vader Joe eerder geprobeerd heeft Michael in een ontwenningskliniek te krijgen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden