McDonald's haalt 3,6 ton op voor goede doel

Robert ten Brink verkoopt hamburgers voor de campagne van McDonald's voor het Ronald McDonald Kinderfonds.Beeld ANP

De jaarlijkse actie van McDonald's om geld in te zamelen voor het Ronald McDonald Kinderfonds heeft 362.181 euro opgeleverd. Dat is ruim 60 procent meer dan de opbrengst van de campagne in 2012.

Jo Sempels, directeur van de Nederlandse McDonald's-tak, overhandigde donderdag een cheque aan Ronald McDonald-ambassadeur Robert ten Brink. Medewerkers van de fastfoodketen vroegen de afgelopen maand aan alle klanten of ze van hun bestelling een Ronald McDonald's Kinderfonds-bestelling wilden maken, voor een meerprijs van 30 cent. Dat bedrag werd gedoneerd aan de stichting.

In december ging de actie van start. In het McDonald's-filiaal in Zuidoost stonden vier BN'ers, waaronder Robert ten Brink en Gerard Joling, achter de kassa en vroegen klanten om een donatie.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden