Lance Armstrong schikt met The Sunday Times

Lance Armstrong. Beeld epa
Lance Armstrong.Beeld epa

De roemruchte wielrenner Lance Armstrong heeft een regeling getroffen met de Britse krant The Sunday Times. De krant eiste circa 1,15 miljoen euro van Armstrong omdat hij in 2006 een forse schadevergoeding van de krant ontving in een schikking van een klacht van de wielrenner over de 'lasterlijke' berichtgeving van de krant.

De krant had al in 1999 gesuggereerd dat er iets niet klopte met de prestaties van de zevenvoudig Tour de France-winnaar Armstrong. In 2004 klaagde Armstrong de The Sunday Times aan wegens de verhalen over zijn prestaties waar de krant bedrog achter vermoedde.

Armstrong kreeg toen gelijk en in 2006 een schadevergoeding van circa 345.000 euro van de krant. Maar begin dit jaar bekende Armstrong dat hij systematisch doping heeft gebruikt. The Sunday Times wilde toen het geld terug en bovendien zelf schade verhalen op de fietser.

De BBC meldde zondag dat over de inhoud van de huidige schikking niets is openbaar gemaakt is.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden