KPN komt met derde mobiele merk in Nederland

(Novum/Betten) - KPN lanceert maandag een derde mobiele merk in Nederland, met de naam Simyo. Dat heeft het telecomconcern maandagochtend bekendgemaakt. Met Simyo kunnen mensen mobiel bellen en sms'en volgens een prepaid-concept, tegen lage tarieven en zonder extra's.

Naast Simyo werkt KPN in de Nederlandse markt met het 'luxe' KPN-merk en met Hi, dat zich richt op jongeren. Binnenkort komt daar het recent overgenomen Telfort bij, een prijsvechter. Simyo refereert aan de zogenoemde 'no nonsense'-klant.

Simyo biedt een tarief voor mobiel bellen in Nederland van EUR 0,18 per minuut, ongeacht of men naar een vaste of mobiele aansluiting belt en ongeacht het tijdstip of de dag van de week. Een sms'je sturen kost EUR 0,09. Klanten krijgen geen toestel en tekenen geen contract. Simyo is uitsluitend via internet te verkrijgen.

Eerder introduceerde KPN Simyo al in Duitsland, afgelopen mei, en Belgie, een paar weken geleden. Een woordvoerder van KPN wilde maandag niets zeggen over investeringen van het bedrijf of de ARPU (Average Revenue Per User) in deze landen. KPN maakt bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers op 7 november relevante cijfers bekend.

Directeur Eric-Jan Doorenbosch van Simyo stelde maandag tijdens een perstoelichting dat de komende twaalf maanden 'een paar miljoen' wordt gestoken in de marketingcampagne voor Simyo. Daarbij zijn de termen 'simpel' en 'slim' toonaangevend.

Volgens Doorenbosch is de Simyo-klant vooral een dertigplusser. Verder betreft het een brede groep mensen, die niet zitten te wachten op gadgets en verregaande mobiele diensten. Hij zei dat de lancering van Simyo naar verwachting een 'minimale kannibalisering' zal opleveren van de KPN-gerelateerde merken. KPN hoopt dat de klanten vooral komen van de concurrentie.

Klanten bedienen zichzelf bij Simyo via de website www.simyo.nl, waar zij in een beveiligde omgeving SIM-kaarten kunnen bestellen, hun verbruik en beltegoed inzien en ook hun beltegoed opwaarderen. De Nederlandse site komt vandaag online.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden