Klachten over verkoopmethoden HelloFresh

null Beeld anp
Beeld anp

Consumenten beklagen zich bij de Consumentenbond over onder meer opdringerige verkoopmanieren door personeel van maaltijdboxenleverancier HelloFresh. Die zouden volgens de klagers agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig zijn. Ook zouden kortingskaarten onduidelijk zijn, meldt de Consumentenbond.

De maaltijdboxenleverenacier verstrekt cadeaukaarten bij onder meer kranten en tijdschriften. 'De kaart geeft een korting van 20 of 25 euro op een maaltijdbox. Op de achterkant van de kaart staat in zeer kleine lettertjes dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen, maar er staat niet duidelijk op dat voor de tweede box de normale prijs geldt en wat die prijs dan is'', aldus de Consumentenbond.

Opdringerig
Een woordvoerster van de bond zegt dat de opdringerige verkoopmethoden zowel op straat als aan de deur worden gehanteerd. 'Vooral de laatste weken zagen wij een piek aan klachten over HelloFresh binnenkomen.'' Daarin beklagen mensen zich ook over niet goed verwerkte opzeggingen. Consumenten die hebben opgezegd, blijven de boxen ontvangen, en ook automatisch betalen, terwijl ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.

Trouw redacteur Elisa Hermanides schreef eerder over de marketing terreur van maaltijdboxen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden