I N F O R M A T I E F...

I N F O R M A T I E F

EenVandaag Unilever oogstte de afgelopen jaren lof met zijn Dove-campagne, die de natuurlijke schoonheid benadrukt. In India toont de multinational echter een heel ander gezicht: daar wordt de garantie gelegd op fairness, oftewel een lichtere huid. Een huidbleekmiddel wordt aangeprezen als de oplossing om succes te hebben (18.20 uur, Nederland 1).

A C T U A L I T E I T E N

Netwerk maakt in het kader van de campagne ’Durf te geloven in je wijk’ een reportage vanuit de Arnhemse wijk Klarendal. Enerzijds gaat het over de politiepost (’huiskamer’) en de beperkte openstelling daarvan. Anderzijds is het een portret van de wijk aan de hand van relschoppers uit het verleden die nog steeds in de wijk wonen (20.25 uur, Nederland 2).

Radar gaat over de Opmaat-hypotheek. Je sluit een hypotheek af met een gegarandeerd spaargedeelte. Je bank verzekert je dat dit gedeelte aan het eind van de looptijd hoe dan ook wordt uitgekeerd. ’Radar’ wist echter de hand te leggen op voorbeelden waarbij de bank deze belofte niet waarmaakt. Dit kan verregaande financiële consequenties hebben voor honderdduizenden hypotheekbezitters (20.30 uur, Ned. 1).

C U L T U U R

NPS Dans: Embracing Time Ed Wubbe, artistiek leider en huischoreograaf van het Scapino Ballet, maakte de even lyrische als indringende choreografie voor de film ’Embracing Time’ (23.45 uur, Nederland 2).

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden