gids11zaterdag

Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-Slotervaart. Hij gaat de rauwe homohaat aanpakken, die het stadsdeel kenmerkt. Bij veel allochtonen zitten de opvattingen over homoseksualiteit ’muurvast’. Marcouch pleit onder meer voor de komst van homobars in zijn stadsdeel en hij wil de jaarlijkse botenparade Gay Pride voortaan laten beginnen in de Sloterplas.

„Ik accepteer niet dat mensen met geïmporteerde opvattingen of religieuze denkbeelden anderen hun vrijheid om te zijn wie ze zijn, ontnemen”

Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch van Amsterdam-Slotervaart bij de presentatie van zijn nota ’Homobeleid Slotervaart 2009-2011’.

Zeven auto’s die bijdroegen aan de ondergang van de Amerikaanse auto-industrie:

1.Ford Pinto. Geïntroduceerd in de vroege jaren ’70. Kwaliteitsproblemen, exploderende benzinetanks.

2.Chevrolet Cavalier.’Zuinige’ en voor Amerikaanse begrippen kleine auto. Geïntroduceerd in de jaren ’80. Bleef tien jaar lang ongewijzigd. Werd links en rechts ingehaald door Japanse Honda’s en Toyota’s, die wél innoveerden.

3.Chevrolet Astro. Kwam in de jaren ’90 op de markt. Slechtst denkbare veiligheid, reed als een ouwe truck. Kon niet tippen aan de verfijnde mini-vans van (alweer) Toyota en Honda.

4.Ford Taurus. Vlak na introductie in 1986 een verkoopsucces. Werd echter in de 20 (!) daarop volgende jaren totaal verwaarloosd.

5.Jaguar X-Type. Ford kocht het prestigieuze Britse merk Jaguar in 1990 en meende een goedkope versie te moeten maken. Gebouwd met Ford Mondeo-onderdelen, deed de X-Type de Jaguar-adepten gruwelen en wegvluchten naar BMW en Lexus. Na het gedistingeerde merk bijna twintig jaar lang mishandeld te hebben, verkocht Ford Jaguar naar India.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden