Geschillencommissie luchtvaart deze zomer actief

DEN HAAG (ANP) - Vakantiegangers die in de zomer van 2009 tijdens hun vliegreis voor nare verrassingen komen te staan, kunnen zich wenden tot de geschillencommissie voor de luchtvaart. De Consumentenbond en de luchtvaartsector hebben de commissie maandag officieel opgericht, in aanwezigheid van minister Camiel Eurlings (Verkeer).

Eurlings noemt de commissie uniek. Hij vindt het belangrijk dat reizigers hun klacht makkelijk kwijt kunnen, bijvoorbeeld via een formulier op internet. En ook dat ze dan snel duidelijkheid krijgen. ,,Laten we ons focussen op de inhoud zodat we snel jurisprudentie opbouwen. Dat is in het belang van de reiziger,'' zei hij maandag in Den Haag.

De hulp van de geschillencommissie kan worden ingeroepen als een reiziger er niet uitkomt met de luchtvaartmaatschappij waarover hij een klacht heeft.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden