Full House wordt Fuller House

Televisie

Retro verkoopt. Ook op tv, moeten ze bij Netflix gedacht hebben, dat gisteren aankondigde 'Full House' te gaan recyclen. De Amerikaanse sitcom, over de beslommeringen van de alleenstaande huisvader Danny Tanner (Bob Saget), die met zijn zwager zijn drie dochters een opvoeding poogt bij te brengen, maakte eind jaren tachtig, begin jaren negentig wereldwijd furore. Nu keert hij terug als 'Fuller House'. Het wordt geen simpele kopie: kindsterretjes-van-toen Candace Cameron (D.J.) en Jodie Sweetin (Stephanie) keren twintig jaar na dato terug. Netflix kan nog niet bevestigen of de tweeling Mary-Kate en Ashley Olsen, Bob Saget en John Stamos (huisvriend Joey) ook meedoen. Laatstgenoemde tekent in elk geval wel voor de productie.

muziek

undefined

Willie Nelson brengt wiet op de markt

Countryster Willie Nelson nam ooit het nummer 'Roll Me Up and Smoke Me When I Die' op, dus veel verbazing hoeft het niet te wekken dat de 81-jarige zanger nu een eigen marihuana-merk op de markt brengt. De wietpersoonlijkheid lanceert binnenkort het merk 'Willie's Reserve', in de Amerikaanse staten Colorado en Washington. In die staten is de softdrug inmiddels goeddeels gelegaliseerd.

Nelson is niet de eerste beroemdheid die zijn naam aan de softdrug verbindt. Wie anders dan Snoop Dogg heeft zijn eigen hasjpijp-lijn, en zangeres Melissa Etheridge verbond haar naam aan met marihuana versterkte wijn.

Televisie

undefined

Netmanager verlaat NPO in roerige tijd

De zenderbaas van NPO 1, netmanager Marcel Peek, stapt op bij de Nederlandse Publieke Omroep. Een woordvoerster van de NPO benadrukte gisteren dat zijn vertrek niet te maken heeft met de spanningen die de afgelopen weken opliepen tussen die organisatie en de afzonderlijke Hilversumse omroepen.

Peek, netmanager sinds 2007, noemt zijn vertrek per 1 juli een goed moment, omdat 'er een nieuwe ronde van veranderingen voor de deur staat'.

Over die veranderingen voor de komende tijd moeten de koepelorganisatie NPO en de omroepen het de komende weken eens worden.

Onder druk van bezuinigingen en op zoek naar een jonger kijkerspubliek wordt geschoven met veel programma's. De kritiek van de afzonderlijke omroepen komt erop neer dat de NPO eenzijdig veel macht op het mediapark naar zich toe probeert te trekken. Vooral de NPO-topbestuurders Henk Hagoord en Shula Rijxman liggen daarbij onder vuur.

undefined

uit

de

kunst

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden