Energiebedrijven handelen klachten niet goed af

den haag – Consumenten zijn nog steeds ontevreden over de manier waarop grote energiebedrijven ingediende klachten afhandelen. Alleen Essent haalt dit jaar – voor het eerst in drie jaar – een voldoende. Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

Gemiddeld scoren de energiebedrijven met hun klachtenafhandeling een 5,2 op een schaal van 10. De NMa roept de energiebedrijven op tot verbetering.

„De klanten zijn minder ontevreden, maar er moet voor de energiebedrijven bij hun verbeteringen nog een schep bovenop”, aldus NMa-bestuursvoorzitter Pieter Kalbfleisch gisteren. De bedrijven hebben laten weten mee te willen werken door een verbeterplan

op te stellen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden