Emporio

Het poenerige kledingmerk Emporio Armani heeft onlangs de hoofdstad volgehangen met zwart-witposters met daarop een uiterst chagrijnig kijkende, ongeschoren jonge man, slechts gekleed in onderbroek. Een zwarte, met daarop het logo van de bekende adelaar, die vaag doet denken aan de afbeeldingen van adelaars zoals die ruim een halve eeuw geleden ook zo in zwang waren bij onze oosterburen.

Afgezien van de merkwaardigheid, dat reclameposters voor ondergoed met afbeeldingen van bijna naakte mensen steevast worden opgeplakt in tijden van bittere koude, sneeuw en hagel, is er ook iets anders dat opvalt aan de chagrijnige jonge man die op de Armani-posters staat afgebeeld. Het is het ’wasbord’ op diens onderbuik. Zelden was er op een onderbroekenposter zulk een uitgesproken verzameling opgepompte spierbundels te zien.

De man op de foto lijkt met tegenzin even vijf minuten tijd te hebben vrijgemaakt van een vrijwel permanent verblijf in de sportschool, voor het maken van deze kiek.

De man op de foto is van het type dat je zelden ziet, behalve dan misschien in de paar fitnesscentra waar uitsluitend liefhebbers van extreme body-building hun best doen zo intimiderend mogelijk over te komen.

De meeste twintigers die ik om me heen zie, zien er anders uit, en zíj vormen juist de doelgroep. Lijkt me. Emporio Armani zou misschien meer onderbroeken verkopen met een model dat wat meer beantwoordt aan de realiteit: een twintiger met een Heineken-buik.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden