Eetcafé populair, Chinees is uit

amsterdam – Nederlanders aten vorig jaar vaker buiten de deur dan het jaar ervoor. In 2008 besteedden ze daar 18,7 miljard euro aan, in 2007 was dat 18,5 miljard. Dat maakte marktonderzoeker FoodService Instituut Nederland (FSIN) gisteren bekend tijdens de vakbeurs Horecava. Dat de groei mager is, is volgens het FSIN mede een gevolg van de kredietcrisis. Consumenten besteedden hun geld vaker dan voorheen in koffiebars – een stijging van 20 procent – en in eetcafés. Discotheken, shoarmazaken en Chinese restaurants hadden een moeilijk jaar. Voor de komende jaren voorziet het FSIN een groei van het ’gezellig thuis koken’ en van ’onderweg consumeren’.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden