Dr Foots: 'voor jongeren die wel eens iets anders willen dan cola'

LIESHOUT (ANP) - Bier- en frisdrankenproducent Bavaria uit Lieshout komt begin februari met een eigen merk frisdrank: Dr Roots. Het Brabantse familieconcern heeft daartoe besloten omdat het bedrijf in november vorig jaar de licentie heeft verloren van Dr Pepper, een ander frisdrankenmerk dat is overgenomen door Cadbury Schweppes Nederland.

De relatie tussen Bavaria en dit Britse concern raakte hierdoor ernstig verstoord. Bavaria produceerde ook frisdranken voor Scweppes Nederland. Deze overeenkomst is echter per 1 januari dit jaar door Scweppes ondergebracht bij Vrumona uit Bunnik, een dochter van Heineken.

Inmiddels is het gat wat is ontstaan door het wegvallen van de produktie van Schweppes-frisdranken voor de Nederlandse markt volgens Swinkels grotendeels opgevuld met andere opdrachten. Verder moet het nieuwe merk Dr Foots die leemte vullen.

Dr Foots, gemaakt naar eigen recept op basis van planten- en vruchtenextract, is vooral bedoeld voor jongeren “die wel eens wat anders willen dan cola”.

Swinkels mikt in het eerste afzet van 2,5 miljoen liter. De begeleidende reclamecampagne kost ongeveer 1,5 miljoen gulden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden