De Pers rectificeert stuk over Oxxio

(Novum) - Dagblad De Pers heeft een artikel van dinsdag over energiebedrijf Oxxio gerectificeerd. Dat meldt hoofdredacteur Ben Rogmans woensdag. In het artikel spraken oud-medewerkers van Oxxio anoniem over veronderstelde misstanden binnen het bedrijf. Met de rectificatie is een eventueel kort geding van de baan.

Oxxio zou twintigduizend klanten die zich hadden afgemeld zonder hun medeweten weer als klant hebben ingeschreven en vervolgens bij hen geld hebben geïncasseerd. Ook zouden klanten die belden naar het energiebedrijf met opzet in de wacht worden gezet om extra geld te verdienen aan de servicenummers. Oxxio ontkende alles en eiste rectificatie.

"Inmiddels zijn wij tot de conclusie gekomen dat de in het artikel geuite beschuldigingen onvoldoende steun vinden in de feiten en niet hadden mogen worden gepubliceerd", schrijft De Pers op de eigen website.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden