De Pers rectificeert artikel Oxxio

HILVERSUM (ANP) - Het gratis dagblad De Pers heeft donderdag zijn artikel van dinsdag over misstanden bij energieleverancier Oxxio gerectificeerd. De gratis krant baseerde het artikel op informatie van anonieme ex-medewerkers van Oxxio.

De krant schrijft nu dat deze beschuldigingen ,,onvoldoende steun vinden in de feiten''.

Oxxio had gedreigd met een kort geding om de rectificatie af te dwingen. Die rechtszaak is nu van de baan. Wel beraadt het bedrijf zich nog op niet nader toegelichte ,,verdere stappen''. Oxxio moet nog wel op het matje komen bij energietoezichthouder DTe. Aanleiding hiervoor zijn de prestaties die het bedrijf in het derde kwartaal leverde op het gebied van klantenservice.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden