'Consumentenvertrouwen Italië lager dan ooit'

null Beeld REUTERS
Beeld REUTERS

Het consumentenvertrouwen in Italië heeft een historisch dieptepunt bereikt. Dit blijkt uit een studie van het wetenschappelijk bureau van werkgeversvereniging Confindustria waarover persbureau ANSA zondag bericht.

De Italianen geven vooral minder uit aan 'overbodige' dingen. Zo is er in 2012 maar liefst 66 procent minder besteed aan juwelen en horloges vergeleken met 2007. Maar ook aan kranten en tijdschriften wordt minder uitgegeven: een daling van bijna 31 procent in dezelfde periode. Hoe langer de crisis duurt, hoe meer de Italianen ook gaan bezuinigen op eerste levensbehoeften als eten en drinken. Zo zijn de uitgaven voor vis met meer dan 13 procent gedaald.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden