Cao voor callcenter KPN blijft uit

(Novum/Betten) - Het eind november vorig jaar gestarte overleg tussen KPN Contact, SNT en de vakbonden over een nieuwe cao voor het personeel van de callcenters is vastgelopen. Dat meldt het telecombedrijf maandag aan het eind van de middag.

De bonden AbvaKabo, CNV Publieke Zaak en de Bond van Telecompersoneel zouden niet akkoord gaan met het aanbod voor een structurele verhoging van de salarissen dit jaar van 2 procent en een variabele beloning van 2,5-4 procent voor volgend jaar.

Volgens KPN eisen de vakbonden zowel voor 2007 en 2008 een salarisverhoging van 2,5 procent, plus een eenmalige uitkering van 0,5 procent.

"Het reeds langlopende overleg met de verschillende bonden heeft zich meestentijds gekenmerkt door een positieve en constructieve sfeer", zei KPN. "Juist met het oog op de werkgelegenheid hopen KPN Contact en SNT dat de bonden het aanbod van KPN heroverwegen en af zien van acties."

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden