Callcenters in problemen door register

amsterdam – Een aantal grote callcenters is in de financiële problemen gekomen door de invoering van het zogenoemde bel-me-niet-register, vandaag precies een jaar gelden. Dat zegt de branchevereniging DDMA op basis van eigen onderzoek.

„De invoering van het register heeft zware gevolgen voor de omzet en de werkgelegenheid van de Nederlandse telemarketingsector”, aldus de branche, zonder cijfers te noemen. „De invoering heeft vooral geleid tot een verschuiving van bestedingen naar verkopers aan de deur en telefonische verkoop aan consumenten die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in een product of dienst.”

Het bel-me-niet-register werd een jaar geleden ingevoerd. Wie niet lastiggevallen wil worden door telefonische verkopers kan zich hier aanmelden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden