Boeken

Edmund Blair Bolles (ed.): Galileo's Commandment. Little, Brown and Company, London; 485 blz. - £ 20.

Beroemde teksten uit de wetenschappelijke literatuur. Van Herodotus tot Primo Levi.

Ulf Poschardt: DJ Culture. Quartet Books, London; 473 blz. - ¿ 50,55.

Over het fenomeen van de dj vanaf de allereerste radiouitzending in 1906 tot nu toe.

Andrew en Patrick Cockburn: Out of ashes. HarperCollins, New York; 322 blz. - ¿ 61,10.

Aan het einde van de Golfoorlog dacht iedereen dat Saddam Hoesseins dagen waren geteld. Wat ging er mis?

Lewis Wolpert: Malignant Sadness. Faber and Faber, London; 196 blz. - £ 9,99.

Over psychische depressies: wat is erover bekend, wat zijn de oorzaken, wat valt eraan te doen?

Eddy Brimson: Tear, Gas and Ticket Touts. With the England fans at the World Cup. Headline Book Publishing, London; 247 blz. - ¿ 29,95.

Ervaringen van een Engelse voetbalfan tijdens het WK-voetbal in Frankrijk. Wat gebeurde er werkelijk tijdens de rellen in Marseille?

Rupert Thomson: The book of revelation. Bloomsbury, London; 264 blz. - £12,99.

Op een heldere dag in Amsterdam wordt een charismatische, getalenteerde en aantrekkelijke danser ontvoerd. Wat er vervolgens gebeurt, is pikant en hoogst verwarrend.

Michael Frayn: Headlong. Faber and Faber, London; 394 blz. - £ 9,99.

Detective-achtig verhaal over jonge kunsthistoricus die meent een verloren gewaande kunstschat te hebben ontdekt. Probleem: de schat is in het bezit van iemand anders.

Jim Crace: Being dead. Viking, London; 209 blz. - £ 9,99.

Een stelletje, naakt, bijna dertig jaar getrouwd, ligt in de duinen, vermoord...

Henry A. Giroux: The mouse that roared. Disney and the end of innocence.

Over de macht van het Disney-concern.

The web design annual 1999. The web design consortium. Distributeur Idea books. 439 blz. - ¿ 213,50.

Overzicht van prijswinnende en genomineerde websites van he afgelopen jaar.

James Gleick: Faster. The acceleration of just about everything. Little, Brown and Company; London; 324 blz. - £ 16,99.

Waarom hebben we nooit tijd genoeg? Analyse van het verschijnsel tijd en de drang om alles steeds sneller te willen doen.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden