AOL koopt succeswebsite The Huffington Post

WASHINGTON (ANP) - Het Amerikaanse internetconcern AOL neemt de invloedrijke en snel groeiende internetkrant The Huffington Post over. Volgens de The New York Times bedraagt de deal 315 miljoen dollar (231 miljoen euro).

Mediatycoon AOL, die aanvankelijk begon als internetprovider, heeft al een aantal nieuwssites zoals TechCrunch en Engadget. De overnamepartijen zijn samen goed voor een publiek van 117 miljoen bezoekers per maand in de VS en 270 miljoen wereldwijd.

The Huffington Post stamt uit 2005 en behoort tot de meest bezochte websites van Amerika. De progressieve oprichtster Arianna Huffington gaat de AOL-nieuwstak leiden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden