Soap & Co

Alle bekende blondines hebben nu een glossy

Chantal Janzen presenteert haar nieuwe mediaplatform &C. Beeld ANP

Na Linda en Wendy heeft nu ook Chantal een eigen glossy. Eva, waar blijft jouw blad?

Linda de Mol weegt 82 kilo. Voor een 52-jarige vrouw van 1,76 meter is dat te zwaar – volgens de BMI. Niet obees ofzo, maar wel ‘keihard echt te dik’, zoals ze zelf zegt. Dus gaat ze de komende zes weken afvallen.

Natuurlijk doet de presentatrice dat niet onzichtbaar in haar vrije tijd. Ze deelt haar vorderingen elke dag op Linda.tv, een filmpjeskanaal dat is gekoppeld aan de Linda-website die weer voortkomt uit het succesvolle magazine Linda – alles helemaal multimediaal van deze tijd natuurlijk.

Linda hoopt met deze openhartige afvalrace alle Nederlanders met een maatje meer te motiveren, zegt ze. Paul de Leeuw doet in elk geval mee. Hij weegt 109 kilo en dat is met een lengte van 1,76 veel te zwaar. Maar dat was natuurlijk niet echt een geheim.

Laat het maar aan Linda over om zo’n afvalrace een beetje pittig te brengen. Ze voorziet haar gevecht met de kilo’s van vrolijk commentaar: “In Hilversum voel ik me een buffel tussen de gazelles.” En: “Straks weeg ik net zoveel als Wendy van Dijk en Georgina Verbaan samen.”

Tekst loopt door onder de afbeelding.

Linda de Mol weegt 82 kilo en gaat afvallen. Beeld ANP Kippa

Toevallig

Het was natuurlijk geheel en al toevallig dat Linda haar overgewicht wereldkundig maakte op precies dezelfde dag dat Chantal Janzen haar hoogstpersoonlijke multimediaplatform lanceerde. In andere woorden, de zangeres/actrice/presentatrice heeft nu ook haar eigen glossy, de &C. “Linda staat er niet om te springen, maar ze heeft me er succes mee gewenst”, bekent Chantal in een interview met zichzelf in haar eigen blad, afgenomen door Eva Jinek.

Ze wilde het stiekem al heel lang, want ze houdt ervan om mensen te vermaken en ze aapt dus niemand na. Ook Wendy van Dijk niet, de eerder genoemde blonde presentatrice die alweer twee jaar het op haar tengere persoontje gebaseerde maandblad Wendy uitbrengt, met – ja, u raadt het al – de nodige multimediale aanhangsels.

Wendy is niet boos over Chantals glossy – dat mag blijken uit de aankondiging in de &C van het tv-programma ‘Janzen & Van Dijk’ dat, de titel doet het al vermoeden, de dames samen presenteren op RTL4. Ze zitten ook samen in een spotje van Giro 555.

Echt, niks moordende concurrentie, geen vuiltje aan de lucht. Chantal zag gewoon nog redactionele ruimte tussen de kordate Linda die alle beestjes bij de naam noemt en positiviteitsgoeroe Wendy, die eventuele problemen met yoga en pasteltinten te lijf gaat. Chantal positioneert zich in haar &C als het rebelse zusje van het drietal.

Tekst loopt door onder de afbeelding.

Wendy van Dijk, hier op het feestje van Chantal Janzen, is niet boos op Chantal. Beeld ANP

Kunstzinniger ook, want ze wil zichzelf heus niet centraal stellen in dit blad, ze wil dolgraag jong talent een podium bieden. Daarover gesproken: de dochters van haar man Marco werken allebei voor de &C.

Klein wereldje

Paul de Leeuw is trouwens ook hier van de partij. Hij doet de kookrubriek in Chantals blad; andijvie met spekjes, rookworst en roomboter. Veel te vet natuurlijk – daar zal Linda niet blij mee zijn. Georgina Verbaan ten slotte –de vrouw die bijna twee keer in Linda’s lichaam past – heeft een column in de &C. Wat is het wereldje toch klein.

Omdat zo’n eerste glossy in een overvolle markt toch wat extra aandacht verdient, zeker als de concurrentie met zulke gewichtige primeurs komt, trok Chantal voor de zekerheid toch maar haar kleren uit. Ze poseert strategisch naakt achter een in pak gestoken Jinek. Gek eigenlijk dat Eva haar eigen multimediaal platform nog niet heeft. Er is nog best ruimte voor het slimme zusje.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden