Uw profiel is aangemaakt

U heeft een e-mail ontvangen met een activatielink. Vergeet niet binnen 24 uur uw profiel te activeren. Veel leesplezier!

Zoenende mannen van SuitSupply roepen agressie op: zeker 30 abri's vernield

Home

Anne Wijn

Een met zwarte verf bekladde campagneposter van Suitsupply met twee zoenende mannen bij een bushalte in de Arnhemse wijk Presikhaaf. © Hollandse Hoogte / Luuk van der Lee Fotografie

In verschillende steden zijn afgelopen dagen bus- en tramhokjes met advertenties van SuitSupply vernield of beklad. Op de reclameposters van het mannenmodemerk staan onder andere twee zoenende mannen afgebeeld, begeleid door de slogan ‘Find your perfect fit’.

Op Twitter worden foto’s gedeeld van verschillende vernielingen. Zo is in Vlaardingen bij een tramhalte een zwaar voorwerp tegen de poster aangegooid. Ter hoogte van de hoofden van de zoenende mannen zit een krater in het glas. Bij een andere halte is een kruis van tape over de twee hoofden heen geplakt. In de Utrechtse wijk Overvecht is de ruit van een abri ingeslagen en de poster aan flarden gescheurd en in een andere Utrechtse wijk is de poster na vernieling van het bushokje helemaal weggehaald. Ook in Amsterdam en Groningen riepen de posters vernielzucht op.

Lees verder na de advertentie

Vernielingen

De directeur van SuitSupply Fokke de Jong zegt dat hij van JCDecaux, de leverancier van de buitenreclame, heeft gehoord dat er in totaal zo’n dertig abri’s zijn vernield. SuitSupply heeft volgens hem inderdaad negatieve reacties op de reclamecampagne gekregen. “Onze campagnes gaan altijd over aantrekkingskracht tussen mensen. Deze gaat over die tussen mannen. Blijkbaar zijn we daar nog niet zo aan gewend als we denken.” De Jong wil wel graag benadrukken dat er ook ‘duizenden’ positieve reacties zijn gekomen. Het modemerk zegt zijn strategie niet aan te passen naar aanleiding van de vernielingen.

Ik vind het wel bijzonder. Wat een zoen al niet teweeg kan brengen

Fokke de Jong, SuitSupply

Het modemerk heeft vaker campagnes met erotische scènes. Die maken ook reacties los, maar zo heftig als bij de huidige posters heeft De Jong het nog niet meegemaakt. “Ik vind het wel bijzonder. Wat een zoen al niet teweeg kan brengen.”

Correctie: in de oorspronkelijke versie van dit artikel stond dat in IJsselstein een poster aan flarden was gescheurd, maar het ging om een bushalte in Overvecht met dezelfde naam.


Het e-mailadres bij dit profiel is nog niet bevestigd. Een link om te bevestigen kunt u vinden in uw inbox.
Bent u de link kwijt? Vraag hier een nieuwe aan.

Wachtwoord is niet correct

tonen

Wachtwoord komt niet overeen

tonen

Door een profiel aan te maken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden en geef je aan het privacy statement en het cookiebeleid te hebben gelezen.

Deel dit artikel

Ik vind het wel bijzonder. Wat een zoen al niet teweeg kan brengen

Fokke de Jong, SuitSupply