Uw profiel is aangemaakt

U heeft een e-mail ontvangen met een activatielink. Vergeet niet binnen 24 uur uw profiel te activeren. Veel leesplezier!

Twitter: religieuze leiders zijn voorbeeldige gebruikers

Home

Robin de Wever

Twitterende bedrijven zouden een voorbeeld moeten nemen aan religieuze leiders. Dominees tweeten inhoudelijk en durven in debat te gaan. Dat vindt Diaz Ortiz, hoofd 'sociale innovatie' bij het sociale netwerk.

'Het materiaal dat religieuze leiders creëren is echt ongelofelijk', vertelt Diaz Ortiz aan het Amerikaanse evangelicale tijdschrift Christianity Today. 'Hun volgers zijn erg betrokken.'

'Sociale media draaien om relaties. Veel bedrijven begrijpen dat niet. Ze denken dat het een nieuwe manier is om zichzelf te verkopen. Godsdienstige organisaties vertrouwen daarentegen al sinds mensenheugenis op mond-tot-mond-reclame en relationele marketing. Zij pikken sociale media daarom goed op.'

Tweets van religieuze leiders worden volgens Diaz Ortiz vaak 'geretweet'. Gebruikers nemen uitspraken dan over in hun eigen berichtenlijst. Over welke leiders ze het heeft is onduidelijk; ze noemt geen namen.

Twitter wil bekende voorgangers de komende tijd geverifieerde accounts geven. Met dat label verzekert de website dat een bepaalde gebruiker is wie hij zegt dat hij is. Barack Obama heeft een geverifieerde account, maar het Nederlandse Koninklijk Huis niet.

'We willen religieuze opinieleiders en organisaties de aandacht geven die ze verdienen', vertelt Diaz Ortis. 'Ze maken waardevol en hoog gewaardeerd materiaal.'

Deel dit artikel