Uw profiel is aangemaakt

U heeft een e-mail ontvangen met een activatielink. Vergeet niet binnen 24 uur uw profiel te activeren. Veel leesplezier!

KWF heeft sterkste imago van alle goede doelen

Home

Het geluksarmbandje van de KWF Kankerbestrijding. Met de opbrengst financiert KWF Kankerbestrijding wetenschappelijk borstkankeronderzoek en ondersteunt zij borstkankerpatienten. © ANP

KWF Kankerbestrijding heeft het sterkste imago van alle goede doelen. Dat blijkt uit een onderzoek van Hendrik Beerde Brand Consultancy onder 3000 Nederlanders. De CliniClowns en het Rode Kruis staan op respectievelijk de tweede en derde plaats.

De populariteit van de goede doelen wordt tweejaarlijks onderzocht. Twee jaar terug stond de Kankerbestrijding ook al op de eerste positie. Onder jongeren is het Wereld Natuur Fonds het favoriete goede doel.

Over de hele linie stijgt de populariteit van goede doelen, zo concluderen de onderzoekers. Daardoor halen goede doelen meer geld op. Zo wist Red een Kind maar liefst 77 procent meer geld binnen te halen en ook het Nationaal MS Fonds zag de inkomsten met 39 procent stijgen.

Deel dit artikel