Uw profiel is aangemaakt

U heeft een e-mail ontvangen met een activatielink. Vergeet niet binnen 24 uur uw profiel te activeren. Veel leesplezier!

16. Teun van de Keuken

Home

"Kijk niet kijker, als u dol bent op mandarijntjes uit blik. Die partjes hebben het heel zwaar voor ze uiteindelijk op sap gaan." Teun van de Keuken is de drijvende kracht achter het tv-programma 'Keuringsdienst van Waarde', dit seizoen primetime op televisie.
In één aflevering was de vraag: Hoe komen toch al die partjes mandarijn zo gelijkmatig en glad in blik? Het antwoord lag in China en is niet erg smakelijk: er komen nogal wat chemische baden aan te pas. 'Onschuldige vragen over voedsel, hilarische antwoorden', schrijven de makers zelf op de website waar na afloop vaak verhitte discussies plaatsvinden.
Of ze willen of niet: de Unilevers van deze wereld zullen wel openheid moeten geven als een verslaggever belt. Zo niet dan stappen Van de Keuken en zijn collega's naar een voedselexpert die via tests de ingrediënten alsnog ontleedt.
Van de Keuken is de enige journalist met een eigen chocolademerk: Tony Chocolonely. Hij besloot een eigen fairtradechocoladereep op de markt te brengen nadat hij had gezien hoe slecht de arbeidsomstandigheden vaak zijn op cacaoplantages. De publiciteit helpt ongetwijfeld: Verkade is helemaal overgegaan op fairtradechocola. Van De Keukens invloed op de voedselindustrie is groot, vindt het panel.

Lees verder na de advertentie
(Trouw)



Het e-mailadres bij dit profiel is nog niet bevestigd. Een link om te bevestigen kunt u vinden in uw inbox.
Bent u de link kwijt? Vraag hier een nieuwe aan.

Wachtwoord is niet correct

tonen

Wachtwoord komt niet overeen

tonen

U moet akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden


Deel dit artikel

Advertentie